Bila kamu takut aku pergi, pegang aku sekuat do’amu, begitupun sebaliknya, jika aku takut kamu pergi, aku menggenggam erat dirimu dalam do’aku
Aku memang tidak mudah jatuh hati.
Tapi ketika hatiku sudah memilih untuk terjatuh, maka orang itu akan selalu menjadi yang terpilih.
Bahkan saat hatinya sudah tak lagi memilih hatiku..

Pada sisi condong

kau belum cukup mengenali aku.

Mohon jangan tertipu.

Tak sempurna.

(via dimana-dia-dihatiku)

Nanti tiba suatu masa Orang yang kita ingat tidak boleh hidup tanpa kita rupanya sudah lama bahagia dengan hidup barunya. Masa itu hanya tinggal kita, Masih dengan fikiran “dia tak boleh hidup tanpa aku” yang sudah lama basi. Pathetic kan. Betapa manusia suka menipu diri sendiri.

Nak tahu apa yang even worst than mencari senyum plastik tu?
Gagal memakai senyum itu dengan sempurna.
Tanpa cacat dan cela.
Tanpa manusia perasan itu adalah lakonan dan pura-pura.
Senyum plastik dah jumpa.
Tapi pakai pun, tak mampu menutup duka.

Ada insan yang memiliki semuanya,
tapi tidak merasa bahagia.

Dan ada insan yang hanya memiliki sedikit,
tapi merasai kehidupan yang sangat bahagia.

Pangkalnya hati, syukur.

Kadang - kadang,
Rasa sedih tak punya sesiapa itu,
Takkan terbanding rasa duka dan luka saat hilangnya seseorang.

Sebab bila dia tak punya sesiapa,
dia akan ingatkan diri,
Ada Allah itu lebih dari cukup.
Sedang bila dia hilang apa yang dia sayang, dia mungkin lupa Allah itu lebih berhak atas apa yang dia sayang.

Itulah.
Sebab orang yang susah nak sayang,
Bila dia sayang, dia akan terlalu sayang.
kadang kadang hingga terlupa semua yang dia sayang itu akan pergi.

Dan tahu apa yang lebih susah?
Untuk orang yang tidak punya sesiapa itu tahu dan sedar,
Allah sedang melakukan ini kerana sayangkan dia.

Nangis.
Sama ada Tuhan mahu aku belajar bahawa semua yang disayang akan pergi,
Atau DIA mahu aku belajar apa sebabnya aku tak punya apa-apa pun yang aku rasa aku sayang.

bahagikan kasih sayang mu sama rata.
agar saat ada yang pergi, atau diambil kembali,
masih mampu kau menyayangi yang lain,
dan merelakan yang pergi.
ada perkara,
Allah jadikan susah agar kira perjuangkan sungguh-sungguh,
dengan doa dan kudrat..
sedang mungkin ada perkara,
yang Allah sukarkan dan jadikan susah,
agar kita mengalah,
dan melepaskan.

(via tersenyum-melihat-langit)

sungguh.. Allah je yg tau. dan Dia bg sbb syg pd kita

(via tracker14)

only You know..what is the best for us..

(via sheefarhana)

@

Jangan salah sangka, ALLAH lah yang membuatmu rindu pada seseorang, bukan seseorang itu yang mudah dirindukan
Sepanjang hidup ni…aku semakin mengerti. Hidup ini jangan mengharap apa-apa dari sesiapa pun.
aziyan:

Begitu indah sekali?karena Tuhan, pemilik segala keindahan.
Du’a,indah, dalam hangatnya.
Moga terus,tanpa lelah.
Ada harapan yang kadang terpaksa dibiarkan beku,
Membeku sampai tepat waktunya cairnya.