aku doa—
supaya Tuhan melapangkan dada mereka,
melembutkan hati mereka,
yg pernah aku sakiti,
yg pernah aku lukai,
moga mereka memaafkan diri ni.

dan moga—
Tuhan juga lembutkan hati ini,
untuk memaafkan mereka,
yg pernah menyakiti,
yg pernah melukai,
yg pernah memburukkan,
yg iri hati,
yg dengki,
moga aku juga memaafkan mereka.

sungguh—
aku lupa,
kamu juga manusia.
(via lulumimo)
aku doa—
supaya Tuhan melapangkan dada mereka,
melembutkan hati mereka,
yg pernah aku sakiti,
yg pernah aku lukai,
moga mereka memaafkan diri ni.

dan moga—
Tuhan juga lembutkan hati ini,
untuk memaafkan mereka,
yg pernah menyakiti,
yg pernah melukai,
yg pernah memburukkan,
yg iri hati,
yg dengki,
moga aku juga memaafkan mereka.

sungguh—
aku lupa,
kamu juga manusia.
(via lulumimo)
Directly, or indirectly, everything we write is for someone.
aku tahu,
macam mana rasanya,
bila kita suka orang tu,
tapi orang tu tak suka kita.

aku tahu,
sangat tahu,
sebab bukan sekali,
tapi banyak kali dah.

bahkan,
hati ni juga pernah terluka,
namun,
ku gagahkan jua,
kerana ku tahu,
ada hati yg turut merasakan hal yg sama.
(via lulumimo)
kau buat apa tu?"

“tengah ber-tumblr.”

“Tumblr? Apa benda tu?
Pelik pelik je, haha”

“Pi google lah.
Kau ni..”

“Okay okay, apasal ayat frust frust je?
Puitis sangat.”

“Ini bukan puisi,
ini kisah dari hati.
(via lulumimo)
kau buat apa tu?"

“tengah ber-tumblr.”

“Tumblr? Apa benda tu?
Pelik pelik je, haha”

“Pi google lah.
Kau ni..”

“Okay okay, apasal ayat frust frust je?
Puitis sangat.”

“Ini bukan puisi,
ini kisah dari hati.
(via lulumimo)
pesan pada hati—
berhati hatilah dgn hati orang,
jangan ada yg terluka.

jika ada,
cepat memohon maaf,
dan berkata jujur.

pesan pada hati—
jangan mudah jatuh hati,
kelak kau kan terluka lagi.

pesan pada hati—
jangan terlalu benci,
dan jangan terlalu sayang.

bila mana org yg kau benci,
mungkin akan menolong mu suatu hari nanti,
bila mana org yg kau sayang,
mungkin akan meninggalkanmu secara senyap.

pesan pada hati—
selalu ingat Tuhan,
selalu istighfar,
selalu sabar,
selalu kuat.

agar bila ada orang—
cuba utk menjatuhkan,
cuba utk melukakan,
kau kan cepat sembuh.
(via lulumimo)
di saat harus memilih,
pilih lah—
yg membuat kamu bahagia.

di saat harus memilih,
pilih lah—
yg membuat hari kamu;
masa sedih jadi gembira,
masa kecewa jadi lega,
masa susah jadi senang.

memang—
salah satu akan kamu sakiti,
itu lebih baik,
dari membuat seseorang itu menanti,
yg tak pasti.

you can’t love two person,
in one time.
never.
(via lulumimo)
terima kasih—
buat mereka yg selalu ada,
yg tak pernah tinggalkan aku,
walau apapun keadaan.

terima kasih—
buat mereka yg selalu mendoakan aku,
tiap kali selesai solat,
atau yg pernah mendoakan kebaikan aku,
moga malaikat juga mendoakanmu selalu.

terima kasih—
juga buat mereka yg pernah ada,
walaupun hadir kamu cuma sebentar,
mengisi kekosongan hati,
memberi sedikit kenangan,
moga Allah lindungi kalian sekeluarga..
(via lulumimo)
pernah aku bilang—
kalau kau mahu hati ini,
mintak pada DIA,
kerna sudah aku serahkan pada-NYA,
kerna aku sudah lelah,
tidak sanggup untuk terluka lagi.

pernah aku bilang—
kalau kau rindu,
doalah pada-NYA,
moga rindu itu sampai kepada si dia.
(via lulumimo)
kalau dulu,
memang aku malas nak amek tau,
pasal hal sekeliling,
aku dgn dunia aku.

sebab—
bagi aku tak penting,
buat serabut kepala,
buat sakit hati.

tapi,
aku salah,
ada hal hal tertentu yg perlu aku tahu,
perlu aku amek port,
moga dipermudahkan segala urusan.
(via lulumimo)
hari demi hari—
aku belajar utk melupakan,
belajar utk merelakan,
belajar utk tabah,
belajar utk berjalan sendiri.

hari demi hari—
aku cuba mengikhlaskan,
semua yg datang akan pergi,
yg tinggal cuma kenangan.

hari demi hari—
aku perlahan lahan mencari redha Ilahi,
mencari kekuatan yg kian hilang,
mencari petunjuk,
kemana harus aku pergi.

hari demi hari—
aku doa supaya Tuhan hilangkan rasa duka ini,
sebab aku nak bahagia macam org lain,
aku tak nak lagi sedih,
rasa kecewa yg menyakitkan jiwa.

moga,
tiap kamu merasa hal yg sama,
terus kuat hadapi semua ini :’)

kebahagiaan pasti milik kita.
(via lulumimo)
sometimes,
tanpa sedar,
kita bagi harapan dekat orang.

sometimes,
tanpa sedar,
kita buat orang menangis,
kecewa,
terluka.

sometimes,
tanpa sedar,
kita buat orang rindu sangat,
sampai hati rasa sakit.

sometimes,
tanpa sedar,
kita buat orang tertunggu-tunggu,
tanpa pasti.

ia bukan kehendak kita,
cuma perasaan tu hadir,
tanpa diduga,
tanpa diundang.

moga—
Tuhan menyembuhkan hati kamu,
dan gantikannya dengan yg baru :’)
Do you ever wish you had a second chance to meet someone for the first time?